Jak poprawić atmosferę w pracy?

Dobra atmosfera w pracy to stosunkowo rzadkie zjawisko. Częściej bywa tak, że zawsze w całej ekipie znajduje się kilku różnych charakterów i ciężko pogodzić ambitnych z osobami o bardziej swobodnym podejściu do wielu spraw. Współpraca jest wtedy niezwykle utrudniona, a to z kolei wpływa na atmosferę i relacje między poszczególnymi pracownikami.

Co gorsza, nie ma możliwości uniknięcia tych osób. Biorąc pod uwagę taką sytuację, raczej odpada ucieczka z pracy, chyba ze akurat ma się lepszą ofertę po ręką. W przeciwnym razie pozostaje tylko jedno – wprowadzenie odpowiedniej atmosfery pełnej życzliwości i pozytywnego nastawienia. Dzięki temu ludzie przestaną ustawiać się przeciw sobie. Co zrobić, by poprawić klimat pracy?

Żarty i śmiech

Nic tak nie rozładowuje napiętej atmosfery, jak dobre żarty oraz dużo śmiechu. To najlepszy sposób, by się zrelaksować i zarazić dobrym humorem także innych. Od razu każdy poczuje się swobodniej i będzie lepiej współpracował z pozostałymi członkami zespołu. Niby to tak nie wiele, a jednak trochę uśmiechu naprawdę może wpłynąć pozytywnie.

Tolerancja

Środowisko pracy zawsze charakteryzuje się takim doborem pracowników, gdzie zazwyczaj każdy ma inny charakter oraz inne podejście do wykonywanych obowiązków. To powoduje powstawanie pewnych różnic, które potrafią dzielić pracowników. Najważniejsze, by nie poddać się temu nurtowi i przestać zwracać uwagę na takie różnice. Lepiej będzie rozpocząć poszukiwania dobrych i mocnych stron swoich kolegów w firmie, które często mogą po prostu być ukryte głęboko.

Warto także poznać charaktery tychże osób. Z pewnością mają one więcej ciekawych cech i zainteresowań, lecz może ze względu na sytuację nie dzielą się nimi i nie chwalą.

Konstruktywna krytyka

Tylko taki rodzaj krytyki może być przyjęty bez problemu przez inne osoby z pracy. Jeżeli w krytyce będzie pełno sarkazmu, a nawet wulgaryzmów, nie będzie się dobrze postrzeganą osobistością w firmie, z pewnością zaraz pojawi się fala tego samego typu komentarzy na nasz temat, lecz za naszymi plecami.

Jak poprawić atmosferę w pracy?

Zawsze trzeba wykazywać się ogromnym taktem w wypowiedzi, nawet jeżeli ma się całkowitą rację. Nie wolno nigdy nikomu wytykać jego wad i śmiać się z czyichś niedoskonałości. Lepiej będzie poszukać wspólnie rozwiązania, które pomoże pokonać problem i zadowoli obie strony.

Emocje na wodzy

Nie ma nic gorszego, jak niekontrolowany wybuch złości i frustracji w pracy. Często właśnie stres jest prowodyrem takich sytuacji, a przemęczenie tylko potęguje zły nastrój i kumulującą się w środku złość. Jeśli nie potrafi się odpowiednio rozwiązać problemu, wtedy emocje narastają i może to doprowadzić to często niepotrzebnego konfliktu na dużą skalę. To jednak nie służy firmie i jej interesom.

Plotkowanie

Być może ktoś plotkuje na nas temat, ale odwdzięczanie się tym samym wcale nie będzie lepiej o nas świadczyło. Warto być po prostu w porządku wobec samego siebie, ale także innych. W firmie dobrze jest oczywiście przyjaźnić się, jednak nie jest to odpowiednie miejsce i czas do poruszania bardzo osobistych tematów i spraw.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here