Ile kosztuje pozycjonowanie

Z pewnością zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie. Jeśli chcesz stworzyć prawdziwy biznes e-commerce, musisz liczyć się z różnymi opłatami, które mogą okazać się tylko jednorazowe (tak jak w przypadku stworzenia sklepu internetowego oraz wykupu domeny). Niestety koszty nie są stałe i każda agencja SEO może mieć inny cennik usług. 

W tym artykule wyjaśnimy Ci, skąd bierze się cena pozycjonowania witryny, a także od czego zależy koszt tych działań.

Ile powinieneś zapłacić za pozycjonowanie witryny?

Niestety, jak wspomnieliśmy wcześniej, każda agencja SEO ma swój wewnętrzny wykaz cen i trudno obecnie o jeden spójny i uniwersalny cennik usług SEO. Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych wycenia swoją pracę na podstawie wewnętrznych kryteriów i wytycznych, dlatego musisz indywidualnie zapytać o szacowany koszt usługi. 

Jeżeli dopiero planujesz założyć stronę internetową, musisz liczyć się z kosztami wynikającymi z samego procesu tworzenia witryny, a także z jej utrzymania. Najczęściej są to opłaty roczne w przedziale od 90 do 120 zł oraz około 150 zł za stworzenie serwera, natomiast najdroższe jest stworzenie samej witryny, koszty zawierają się najczęściej w przedziale od 500 do 4000 zł jednorazowo. Wszystko zależy od tego, jak bardzo nieszablonową stronę próbujesz stworzyć i ile pracy trzeba w nią włożyć. 

Jeśli chcesz pozycjonować się na konkretne słowa kluczowe, przykładowo w liczbie 30 terminów na stronę, to taki koszt może sięgać nawet 1000 zł. Pamiętaj, że kwota usługi jest różna i zależy od wielu czynników, na przykład typu słów kluczowych, linków, reklam płatnych i organicznych itp. 

 

Od czego zależy koszt pozycjonowania?

Jeśli chcesz wiedzieć, od czego zależy koszt działań pozycjonerskich, musisz najpierw zrozumieć, na czym te praktyki polegają.

Proces optymalizacji witryny pod kątem technicznym zależy od wiedzy, umiejętności i doświadczenia konkretnej agencji SEO. Pamiętaj, że wyszukiwarki nigdy nie udostępniają swoich danych na temat algorytmu, dlatego dana firma musi wykonać szereg analiz, aby zrozumieć, jakie działania pozycjonujące podjąć na Twojej stronie internetowej. Jeśli chodzi o koszty ze strony technicznej, to mówimy o opłacie za konkretne narzędzia, poświęcony czas pracowników oraz przede wszystkim za wiedzę z zakresu SEO.

Cena jest zależna również od długości treści na stronie, nasycenia słowami kluczowymi, częstotliwości ich występowania czy zastosowania konkretnych linków. Wynika to z indywidualnych potrzeb poszczególnych klientów. Najczęściej te koszty są zależne przede wszystkim od cen copywritera. Najpopularniejszą opcją rozliczenia z copywriterem jest opłata za 1000 znaków ze spacjami. Pamiętaj, że treść jest najważniejszym elementem w witrynie, dlatego możesz spotkać różnice cenowe w zależności od wiedzy i doświadczenia copywritera. Koszt najczęściej waha się od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych za 1000 zzs, w przypadku najbardziej wymagających treści.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, od czego zależą różnice w kosztach usług SEO. Niestety nigdy nie ma jednoznacznej odpowiedzi odnośnie do ceny. Z tego powodu musisz zapytać o wycenę bezpośrednio w agencji, która zajmie się Twoją stroną internetową.